Så ble vi skremt igjen :(
Onsdag gikk jeg rundt med litt murring og urolig mage men det er ikke unormalt i dette svangerskapet..men når jeg skulle legge meg kom det plutselig en god del blod når jeg var på do.
Det var som dag 1mens. Jeg gikk å la meg i håp om at det ville gi seg, men merket at krampene ble verre så ville stå opp å sjekke.. Da hadde jeg blødd ut og da mener jeg helt fullt fra ende til ende det tykkeste nattbindet enn får kjøpt.. Og da er det snakk om flere desiliter væske..
Så da bar det inn på Ahus ,selv om de ikke kan gjøre noe annet enn å oppservere og sjekke.
Men pga mengden som kom ut var jeg litt bekymret for enten vannavgang igjen eller faren for at jeg mistet for mye blod.
Men på kontroll hos Ahus, kunne de ikke finne noe "nytt", alt såg bra ut med den lille og blødningen fant de ikke ut hvor kom ifra..
Så idag har jeg vært på ny ul kontroll for å sjekke nærmere,men fortsatt vanskelig å få en ordentlig grunn,for legen kan ikke si det helt sikkert.
Men hun tror morkaken ligger litt over mormunnen og det kan forårsake slike blødninger.
Så da er det bare å vente vente vente...
fredag 27. september 2013
fredag 13. september 2013
Mr. Fifty Shades
Har plutselig altfor god tid...da blir det mye lesing og tv..noe jeg ikke har prioritert på flere år..
Det har jo sine fordeler og bakdeler :) Er akkurat ferdig med fifty shades of grey triologien, den var både fengslende og erotisk, og må si jeg gleder meg til filmatiseringen, spesielt når jeg fikk se hvem som skulle spille Christian Grey :) Har aldri hørt om Charlie Hunnam før nå, så mye følger jeg med på den fronten for tiden:) Men er gledelig overrasket mmm han er jo en lekkerbisken :)
Har derfor nå de siste dagene sett på Sons of Anarchy :)
Han blir nok den perfekte Mr.Grey :)
Bare synd det er et helt år til filmen kommer :/
onsdag 11. september 2013
En ganske så vellykket dag på ul
Har akkurat vært på Ahus for ny ul og fikk denne gangen en litt bedre følelse. Blødningen som ligger inni der er ikke blitt værre og begynt å bli koagulert,noe som er veldig positivt.
Er selvfølgelig ikke over kneika men på god vei ihvertfall.
Ble målt til 12+6 uker idag.
Vi såg også noe dinglende mellom beina,så med stor sannsynlighet er det en liten tass:)
Blir spennende å se om vi ser det bedre nestegang.
Så nå er jeg litt lettet og glad, kan slappe litt mer av en sist..
Blir llllaaaaaaaang ventetid!
Er selvfølgelig ikke over kneika men på god vei ihvertfall.
Ble målt til 12+6 uker idag.
Vi såg også noe dinglende mellom beina,så med stor sannsynlighet er det en liten tass:)
Blir spennende å se om vi ser det bedre nestegang.
Så nå er jeg litt lettet og glad, kan slappe litt mer av en sist..
Blir llllaaaaaaaang ventetid!
mandag 2. september 2013
Et lite søtt babydikt
Det er et stort mirakel når et barn har blitt født
Ut kom et lite menneske som ingen før har møtt
Fra den stund man tar imot det, blir ingenting mer det samme
For et barn forandrar livet, både for sin pappa og sin mamma
Et hav av øm kjærlighet velter plutselig fram
For dette lille under som ennå blir målt i gram
Åhhh elsker søte dikt :)
Ut kom et lite menneske som ingen før har møtt
Fra den stund man tar imot det, blir ingenting mer det samme
For et barn forandrar livet, både for sin pappa og sin mamma
Et hav av øm kjærlighet velter plutselig fram
For dette lille under som ennå blir målt i gram
Åhhh elsker søte dikt :)
Ultralyd 2.sept Ahus
Ja da da har vi vært hos Dr. Maria Serrano på ahus. En veldig hyggelig og flink lege som har følgt meg siden sept ifjor.
Hadde håpet på at det skulle se bedre ut inni der idag siden jeg blødde mye på lørdag, men dengang ei.. Blødningene var der inni enda,men hadde heldigvis ikke vokst.
Så hvor alt blodet kom ifra på lørdag er et mysterium..var som en første dags mens uten koagler.
Kunne kanskje se antydninger til en liten ny blødning ved enden av morkaken men legen var ikke sikker..heldigvis er det ingen blødning bak morkaken og den er ikke festet foran mormunnen.
Ellers sparket den lille fra seg godt :)
og har det etter omstendighetene veldig bra,vokser som den skal og crp målte litt over 4cm.
Pappa Tom var med idag og det var kjekt :) tror han syns det var merkelig å se på den bittelille som beveget seg så mye. Var veldig godt for meg å ha han der denne gangen siden det kan se ut som vi går mot et liknende svangerskap som med Gabriel og det skremmer meg mer enn jeg klarer å gi utrykk for.
Gabriel ble født uke 21+3 og den fødselen sitter friskt i minnet enda selv om det nå 8.juni var to år siden.
Så tror ikke jeg tørr glede meg over ny baby før jeg bikker uke 25..
Abonner på:
Innlegg (Atom)